O3 Κουτί Καινοτομιών (STEPs Innovation Box)
Η επιλογή που παρουσιάζεται εδώ προέρχεται από την έρευνα που πραγματοποίησε η ομάδα έργου του πνευματικού προϊόντος ΙΟ3 κατά τη διάρκεια ζωής του έργου. Η ομάδα αποτελείται από εκπαιδευτικούς/επιμορφωτές που δίδασκαν για πρώτη φορά σε φυλακές, εκπαιδευτικούς/επιμορφωτές που δεν δίδασκαν στη φυλακή, εκπαιδευτικούς/επιμορφωτές που δίδασκαν ενήλικες για πρώτη φορά… και άλλους που είχαν περισσότερη εμπειρία. Όλοι μαζί γέννησαν μια ομάδα που ενδιαφέρεται για τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και τη φυλακή, για να μάθουν περισσότερα και να μάθουν τι γίνεται στον κόσμο, για την επανεκπαίδευση και την επιστροφή στην κοινωνική κοινότητα των κρατουμένων σε χώρες του κόσμου συγκρίσιμες με τις δικές μας, δημοκρατικές και αγκυροβολημένα στις ευρωπαϊκές αξίες.
Η ομάδα, σε συμφωνία με τους εταίρους, δημιούργησε ένα πλαίσιο έρευνας για το διαδίκτυο για να εντοπίσει τρέχουσες ή πρόσφατες εμπειρίες, προσανατολισμένες στην επανένταξη ή και την ενδυνάμωση των κρατουμένων, έργα με προφανή χαρακτηριστικά καινοτομίας.
Για το λόγο αυτό, έχουν εντοπιστεί ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καινοτόμων έργων, όπως:
Περιεχόμενο με αντισυμβατικά θέματα και μονοπάτια, που περιλαμβάνει δημιουργικά θέματα, ικανά να διεγείρουν νέα ενδιαφέροντα.
Ένταξη με στόχο μειονεκτούντες ξένους στόχους και ομάδες ή άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες κοινότητες, γυναίκες
Μέθοδοι που υιοθετήθηκαν, ικανές να κινητοποιήσουν και να θέσουν μεμονωμένους πόρους στο παιχνίδι και να προωθήσουν την προσωπική συμμετοχή
Εργαλεία καλλιτεχνικά, οπτικά και γλώσσες που αναπτύχθηκαν, διαδρομές θεραπείας τέχνης, σχεδιασμός, εισαγωγή νέων τεχνολογιών μεταβιβάσεων.
Δημιουργήθηκε ένα περιγραφικό φύλλο για την τεκμηρίωση των πτυχών της καινοτομίας που υποκίνησαν την επιλογή τους. Παράλληλα η ομάδα αποφάσισε να μην εξετάσει περιστασιακά ή και μη επαναλαμβανόμενα έργα και να μην εξετάσει άλλες πιο ενοποιημένες και γνωστές εμπειρίες, όπως ήδη θεσμοθετημένη, ημιεπαγγελματική δραστηριότητα ή ως σχολεία και εργαστήρια θεάτρου και κινηματογράφου από ό, τι στην Ιταλία, για παράδειγμα, έχουν λάβει αυτόνομη διάσταση, με παραστάσεις που παρουσιάζονται σε κριτικές διεθνούς σημασίας
Αντ’ αυτού, έχουμε αφιερώσει την προσοχή μας στην καινοτομία σε εκπαιδευτικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που προτείνονται στο επίσημο ή μη τυπικό πλαίσιο, έχοντας επίγνωση της διαφορετικής ιστορίας και βάρους των εθνικών σωφρονιστικών συστημάτων, της εκπαίδευσης, των δομών κοινωνικής διαμεσολάβησης σε διάφορες χώρες.
Εδώ παρουσιάζουμε μια επιλογή εμπειριών, συνοδευόμενες από μια σύντομη περιγραφή του εθνικού σωφρονιστικού συστήματος, με αναφορές όπου είναι δυνατόν, στην ιστοσελίδα ή/ και τη βιβλιογραφία.
Η ομάδα έργου εξέτασε έργα μέσω του διαδικτύου χρησιμοποιώντας την αγγλική, γαλλική και ισπανική γλώσσα και οι εταίροι επέκτειναν την έρευνα στους πορτογαλικούς και ελληνικούς γλωσσικούς τομείς.
Εν κατακλείδι, αυτή η επιλογή αντιπροσωπεύει ένα δείγμα του τι θα μπορούσε να βρεθεί στο διαδίκτυο, χωρίς καμία πρόφαση πληρότητας (μια μελέτη που θα απαιτούσε πολλές άλλες δεξιότητες).
Όταν παρουσιάζονται υλικά που δίνουν μια περιγραφή της ποικιλίας των συστημάτων, των έργων και των εμπειριών και τα οποία αποτελούν υλικά και ορθές πρακτικές για την υποστήριξη του έργου και της έρευνας των εκπαιδευτικών, των καθηγητών και άλλων επαγγελματιών που εργάζονται στον τομέα αυτό προτείνοντας τις πιο ενδιαφέρουσες πρακτικές, περιπτωσιολογικές μελέτες.
Το “Κουτί Καινοτομίας” (ΙΟ3 Innovation Box) μοιάζει με σκάλα, αποτελούμενη από τμήματα, όπου στο πρώτο βήμα βρίσκεται το διαδικτυακό ερευνητικό υλικό και η τελική επιλογή των σημαντικότερων και ευέλικτων έργων για την καινοτομία στις φυλακές.
Σχετικά με το δεύτερο βήμα, τα αποτελέσματα της έρευνας των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών στη φυλακή, στην Ιταλία και σε έναν πιο περιορισμένο στόχο στην Πορτογαλία, σχετικά με τις συνθήκες εργασίας τους, όπου, ειδικότερα, προκύπτει σαφώς η επείγουσα ανάγκη για διαστημικούς πόρους και επαρκή τεχνολογικό εξοπλισμό.
Στη συνέχεια, τα εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί για την έρευνα και την έρευνα, οι σύνδεσμοι με τα βίντεο, τα κείμενα και οι εικόνες που τεκμηριώνουν την ιστορία του έργου.
Στην κορυφή της σκάλας, τέλος, η ένδειξη του οδηγού για τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας με την απεικόνιση της μεθόδου και της εφαρμογής της, την προτεινόμενη τεχνολογία και πιλοτικές μελέτες.
Το “Κουτί Καινοτομίας” αποτελείται από δύο προϊόντα:
• Συγκριτική Έρευνα για τις εκπαιδευτικές πολιτικές για τις στοχευμένες ομάδες καθώς και ανίχνευση καινοτόμων πρωτοβουλιών, εργαλείων και μεθόδων
• «Οδηγός καινοτομίας» με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας.
Δείτε εδώ το “Κουτί Καινοτομίας STEPs”