6 VR «δωμάτια» συνθέτουν ένα πακέτο λογισμικού εικονικής πραγματικότητας με εκπαιδευτικό χαρακτήρα που συνιστά το αντικείμενο του πρότζεκτ. Επιπλέον, το εκπαιδευτικό μας υλικό απορροφά τις τελευταίες τάσεις της ικανοποιώντας τις εικονικής πραγματικότητας εισπράττοντας όλα τα οφέλη που η τεχνολογία αυτή μπορεί να προσφέρει στην περίπτωσή μας.
Κάθε ενότητα VR του εξαμερούς πακέτου παρέχει ένα πλαίσιο εικονικής πραγματικότητας όπου κάθε χρήστης (έγκλειστος ή αποφυλακισμένος) θα μπορεί να περιηγείται σε εικονικούς χώρους μέσω ειδικών συσκευών. Στους χώρους αυτούς, ο χρήστης παρατηρεί και αγγίζει διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με την ιστορία που δραματοποιήθηκε. Συνήθως τα στοιχεία αυτά αφορούν στα αίτια του εγκλεισμού και μπορεί να είναι άρθρα εφημερίδων, φωτογραφίες, αφηγήσεις ή βίντεο.
Ο χρήστης φορά τον VR εξοπλισμό – γυαλιά, ακουστικά – και αρχίζει να αλληλεπιδρά στην κάθε ιστορία/ενότητα μέσω χειροκίνητων αισθητήρων και αποκλειστικών διεπαφών. Μπορεί να επιλέξει ένα συγκεκριμένο στοιχείο και να ακούσει, να παρακολουθήσει ή να διαβάσει. Έχει τη δυνατότητα να κινείται σε διαφορετικούς χώρους μέσα στην αφήγηση, οι οποίοι μπορεί να περιλαμβάνουν χώρους της φυλακής, σημεία όπου διαπράχθηκε το αδίκημα για το οποίο φυλακίστηκε, χώροι σπιτιού ή εξωτερικοί χώροι κλπ.
Ο χρήστης έχει την εντύπωση της ύπαρξης του στους εικονικούς κόσμους και επιπλέον έχει την ικανότητα να πλοηγηθεί και να χειριστεί τα στοιχεία του, θέτοντας τον εαυτό του και τις αισθήσεις του στο επίκεντρο, ώστε να γίνει μάρτυρας και ταυτόχρονα πρωταγωνιστής σε ιστορίες ίσως ανάλογες με τις δικές του. Στόχος η συναισθηματική ταύτισή του με την ψυχική κατάσταση ενός άλλου ατόμου (κρατουμένου), η κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων του και μέσω αυτής η κατανόηση της δικής του συμπεριφοράς, των κινήτρων του και τελικά η αυτοαξιολόγησή του.
Το συγκεκριμένο πνευματικό προϊόν, χρησιμοποιείται από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς ή εκπαιδευτές και έχει ως απώτερο σκοπό την υποστήριξη της επανένταξης των εγκλείστων στην κοινωνία, ενώ ως άμεσο σκοπό και μέσο την συναισθηματική νοημοσύνη και τον συναισθηματικό εγγραματισμό των κρατουμένων (έκφραση συναισθημάτων και απελευθέρωση από αρνητικά συναισθήματα, όπως ο θυμός, η επιθετικότητα, η απόρριψη, η απογοήτευση), ώστε να καλλιεργηθεί η ικανότητα για λήψη ορθών αποφάσεων.